Εναλλακτική και Επαυξητική Επικοινωνία
Υπό κατασκευή.
Υπό κατασκευή.
Συντονιστής: Καλλιόπη Λάππα
e-mail:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Ο άνθρωπος βρίσκεται σε μια συνεχόμενη αλληλεπίδραση με το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει. Σε κάποιες αναπηρίες όμως η αλληλεπίδραση αυτή είναι μονομερής και η θέση του ανθρώπου μπορεί να είναι καθαρά παθητική. Η σύγχρονη τεχνολογία έχει να επιδείξει πολλά επιτεύγματα μερικά από τα οποία διευκολύνουν ιδιαιτέρως την καθημερινή διαβίωση κάνοντάς την πιο άνετη. Αυτοματισμοί και συσκευές ελέγχου περιβάλλοντος είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τα άτομα με αναπηρίες καθώς διασφαλίζουν την αυτονομία τους, συμβάλλουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής και τους επιτρέπουν να αλληλοεπιδρούν με το περιβάλλον τους και να κοινωνικοποιούνται.
Σε διεθνές επίπεδο υπάρχει μια πληθώρα ειδικών προσαρμογών και συσκευών που διευκολύνουν την καθημερινότητα των ατόμων με αναπηρία δίνοντάς τους τη δυνατότητα να είναι όσο πιο ενεργά μέλη γίνεται της οικογένειας και της κοινωνίας στην οποία ανήκουν.
Στην Ελλάδα όμως θέματα όπως η εργονομία, αυτοματισμοί και συσκευές ελέγχου περιβάλλοντος είναι ακόμη σε βρεφικό στάδιο και το κόστος είναι απαγορευτικό στις λιγοστές περιπτώσεις, οι δε συνεργασίες μεταξύ των ειδικοτήτων, προκειμένου να συνυπολογίζονται όλοι οι παράμετροι και να διασφαλίζεται η σωστή μελέτη και η καλή εφαρμογή, είναι σχεδόν ανύπαρκτες.
Με βάση το καταστατικό της ΕΕΕΥΤ οι στόχοι δημιουργίας της οµάδας είναι να:
Η ομάδα ξεκίνησε συλλέγοντας πληροφορίες για τα συστήματα ελέγχου περιβάλλοντος, τους ειδικούς, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα. Αν είστε μέλος της ΕΕΕΥΤ, μπορείτε να βρείτε εδώ τις πληροφορίες για τον Έλεγχο Περιβάλλοντος όπως προέκυψαν από τη πρώτη δράση.
Συντονιστής: Χρύσα Τζουγκρανά
e-mail:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Η μετακίνηση ατόμων με μειωμένες δεξιότητες, οφειλόμενες είτε σε κινητικά είτε σε σωματοαισθητικά είτε σε αισθητηριακά ελλείμματα, αποτελεί ένα από τα βασικά προβλήματα αυτών των ατόμων και από τους κύριους λόγους αποκλεισμού τους από κοινωνικές δραστηριότητες.
Η υποστηρικτική τεχνολογία σε αυτόν τον τομέα παρουσιάζεται ιδιαίτερα αναπτυγμένη με τα μέσα τα οποία διευκολύνουν τη μετακίνηση των χρηστών τους να αποτελούν σημαντικό παράγοντα αυτονομίας, κοινωνικοποίησης και βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους.
Σε διεθνές επίπεδο υπάρχει μια συνεχώς εξελισσόμενη παραγωγή και χρήση ειδικών προσαρμογών και κατασκευών που διευκολύνουν τη μετακίνηση των ατόμων με αναπηρία, με σκοπό την αυτόνομη διαβίωση και την ενεργό κοινωνική συμμετοχή τους.
Στην Ελλάδα τα κύρια προβλήματα χρήσης υποστηρικτικής τεχνολογίας για μετακίνηση είναι το κόστος και η έλλειψη νοοτροπίας διεπιστημονικής συνεργασίας, ούτως ώστε να συνυπολογιστούν σφαιρικά οι ανάγκες και οι υπάρχουσες λύσεις για κάθε χρήστη.
Με βάση το καταστατικό της ΕΕΕΥΤ οι στόχοι δημιουργίας της ομάδας είναι
Κάλεσμα προς όλους τους ειδικούς, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα στον τομέα της υποβοηθούμενης μετακίνησης και συγκρότηση εξειδικευμένης ομάδας στα πλαίσια της ΕΕΕΥΤ.
Συντονιστής: Ευγενία Χειλαδάκη
e-mail:
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες, η σωστή χρήση των σύγχρονων μέσων της τεχνολογίας, βοηθάει όχι μόνο στη βελτίωση της απόδοσης των παιδιών στο σχολείο, αλλά αναπτύσσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, κοινωνικοποιούνται και τους δίνεται η ευκαιρία να ενσωματωθούν και να αναπτυχθούν μέσα από την εκπαιδευτική διαδικασία. Δημιουργείται μια φυσική διαδραστική σχέση των παιδιών και του ηλεκτρονικού υπολογιστή ή tablet μέσω των διαφόρων δραστηριοτήτων (παιχνίδια με αδρούς ή λεπτούς χειρισμούς) και ειδικά σχεδιασμένα λογισμικά, τα βοηθούν να εμπλακούν πλήρως, αξιοποιώντας τις αισθητηριακές, νοητικές και κινητικές δεξιότητες και ικανότητες τους .
Το κάθε κράτος ανάλογα με την πολιτική που ακολουθεί, διαφοροποιεί την παροχή εκπαίδευσης στα παιδιά με ειδικές ανάγκες από χώρα σε χώρα. Βέβαια, όλες οι ευρωπαϊκές χώρες έχουν πλέον αποδεκτεί ότι η βελτίωση της εκπαίδευσης της μαθητικής κοινότητας και ειδικότερα των παιδιών που χρήζουν ιδιαίτερης εκπαίδευσης, αποτελεί εγγύηση για μια καλύτερη ποιότητα ζωής. Διεθνείς εταιρείες λειτουργικών συστημάτων και διαδικτυακών υπηρεσιών όπως η Google, η apple κλπ έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδες με δωρεάν εκπαιδευτικά λογισμικά στην ειδική αγωγή.
Το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας στο θεωρητικό πλαίσιο του Νέου Σχολείου που εισήγαγε, το σχολείο υιοθετεί έναν ψηφιακό χαρακτήρα «Ψηφιακό Σχολείο» και διαρθρώνεται σε 7 άξονες:
Γίνεται λόγος λοιπόν για τις νέες τεχνολογίες στην ειδική αγωγή αλλά σε ένα ευρύτερο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης. Το παιδαγωγικό ινστιτούτο - τμήμα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και άλλοι φορείς έχουν δημιουργήσει ιστοσελίδες δωρεάν λογισμικών ειδικής αγωγής (ελληνικά και ξενόγλωσσα), όμως υπάρχουν και εταιρείες που πουλάνε εκπαιδευτικά λογισμικά. Οι διάφορες αυτές εφαρμογές αφορούν όλα τα λειτουργικά συστήματα όπως: ios, windows, adroid.
Καταγραφή των προγραμμάτων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην ειδική εκπαίδευση.